hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 9 mei 2009

Stripper op het Augustinuscollege

Afgelopen donderdag was ik nog op het Augustinuscollege in Groningen. De school staat in mijn wijk. Ik moest een mondeling tentamen afnemen bij een van mijn studenten. Leerlingen waren bezig om de school te versieren voor de lsd (laatste schooldag).
De volgende dag is diezelfde school opeens in het nieuws omdat een stunt net iets te ver dreigde te gaan. Een medewerkster van de administratie had om 'een mooie man' gevraagd. Die kreeg ze. Maar de stripper ging wel erg ver en dat kan niet op een christelijke school. Voordat de stripper helemaal piemelnaakt op het podium zou staan (dat was toch al niet de bedoeling), greep de rector in. Op allerlei internetfora krijg je dan een hoop gescheld tegen die 'gristelijken'. Ik denk dat de rector deed wat hij moest doen. Hoe mooi de stripper ook is, dergelijke acts horen niet thuis op een school, christelijk of niet christelijk.

Geen opmerkingen: