hij hem

hij hem
Nu in de winkel

donderdag 25 juni 2009

Waar is Willem Bijsterbosch gebleven?


Er zijn van die auteurs die nooit veel rumoer maken en die ook nooit de publiciteit hebben opgezocht, maar die toch een sterk oeuvre bij elkaar hebben geschreven. Willem Bijsterbosch is zo iemand. Volgens de DBNL-site heeft hij acht boeken geschreven. Hij kreeg goede besprekingen in de kranten, maar een megaseller heeft hij niet geschreven. Zijn laatste boek dateert alweer van 12 jaar geleden.
Waarom is hij gestopt? En kunnen we hem niet weer aan het schrijven krijgen? Gaat het wel goed met hem?

5 opmerkingen:

Nick ter Wal zei

Volgens mij is hij boekhandelaar. Hij staat weleens met een kraam op de Haagse boekenmarkt, geloof ik.

Een middernachtzendeling zei

Ik heb hem vorige week nog gezien, ik zie hem al jaren op de boekenmarkt. Hij ziet er nogal doorleefd uit, maar maakt ook altijd een vrolijke, je zou haast zeggen gelukkige indruk. Altijd!

coen zei

@ Een middernachtzendeling: en kun je hem niet eens vragen of er nog een boek komt?

Een middernachtzendeling zei

Kom eens langs in Den Haag op een donderdag, dan zal ik je aan hem voorstellen. Wees daarna welkom om hier een glaasje wijn met ons te drinken.

coen zei

@ Een middernachtzendeling: over drie vier weken ben ik er.