hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zondag 9 augustus 2009

Benne van der Velde zoekt lezers


benne van der velde
Originally uploaded by janGlas

Hij moet nog meer dan een half jaar volmaken als stadsdichter van Vlaardingen, maar dan komt er in mei 2010 een bundeling van zijn stadsgedichten.
Over zijn laatste stadsgedicht schrijft Benne van der Velde:

'Het is niet mijn beste vers, het bezit zogezegd geen eeuwigheidswaarden, maar dat is dan ook niet de taak van een stadsdichter. Een stadsdichter maakt gelegenheidsgedichten voor zijn publiek. Daarnaast maakt hij wellicht ook vrije verzen, waarvoor andere criteria gelden. Mijn gedicht werd afgelopen vrijdag erg op prijs gesteld en is terug te lezen op de officiele website van het zomerterras?'

De eerste strofe luidt:
'Zomerterras anno tweeduizendnegen,
waar ik ook nu weer veel liever ben
dan bij andere festivals die ik ken;
naar het Hof leiden álle feestwegen'
(Het hele gedicht is hier te lezen.)
De bundel verschijnt niet bij Uitgeverij kleine Uil, maar bij uitgeverij Duane. Om zoveel mogelijk lezers te genereren heeft Benne van der Velde een actie bedacht:
'Mocht je mijn stadsgedichten waarderen, zet je naam dan op de intekenlijst waarmee ik je vanaf binnenkort lastig kom vallen? Voor dit intekendoel is ook een website in de maak. Wordt vervolgd en alvast bedankt!'

Geen opmerkingen: