hij hem

hij hem
Nu in de winkel

maandag 28 september 2009

Colleges Arthur Japin van start


Met het omgooien van een glas water en het knakken van het (inmiddels vochtig geworden) exemplaar van Privé Domein Zoals dat gaat met wonderen opende Arthur Japin zijn gastschrijversschap aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Was een beetje te bang dat ik standaardvragen zou stellen, of voor de hand liggende vragen zou overslaan omdat ik er vanuit ging dat iedereen de boeken van Japin al gelezen had en elk interview kende, maar dat is natuurlijk niet zo. Gelukkig vertelde hij veel over de nieuwe roman over Nijinsky die volgend najaar gaat verschijnen.
Tenslotte een primeur: morgen wordt bekend dat er een nieuwe Boekenbonnen komen. Driemaal raden wie er op de bon van €12,50 komt.
De komende twee weken houdt Japin aparte lezingen. Kaarten daarvoor zijn nog te koop bij Studium Generale.

3 opmerkingen:

Nick ter Wal zei

O, en ik maar denken dat het interview vanavond was. Ik had al vrij gevraagd.

Die nieuwe boekenbonnen heb ik ook al gezien. Nelleke Noordervliet! Connie Palmen!

Anoniem zei

Ze hebben me uitgeloot voor zijn colleges. Maar ik heb ook al wel wat gastschrijvers versleten. Die interviews waren toch altijd op woensdagavond?

coen zei

@ directeur en Sacha: het is maar goed dat ik zo'n agenda op mijn blog bijhoud met de juiste data.