hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 3 oktober 2009

Martin Ros: de hoogtepunten van 3 oktober


Geyl en Heleen van Royen, is er een betere combinatie denkbaar. En natuurlijk de Tweede Wereldoorlog. Allemaal op radio Selexyz.

Martin Ros begint te tetteren over een boek over de Tweede wereldoolog geschreven door een Pool.
- Selexyzpresentator: Ik zie voorin staan dat het uit 1976 komt, dus ik twijfel een beetje. Ik denk niet dat nog bestelbaar is bij de boekhandels. Je vindt het, je vindt het op allerlei boekenmarkten, dus ik kan iedereen geruststellen: ga eens naar die boekenmarkten. [Zal Selexyz blij mee zijn, cp]


Martin Middlebrook - Arnhem
- Selexyzpresentator: Hoe heet dat boek? De slag om Arnhem! [Nee, Arnhem, cp]


Heleen van Royen - De mannentester
- Achter op de omslag staat ze en strekt ze zich uit in al haar weelderigheid. Ze ziet er toch uit als een goed gesoigneerde eigenlijk een soort voorname maintenee.
- Ze [de hoofdpersoon van de roman, cp] laat een plek na die niet meer te herstellen is op de anus van de man. Dus die is levenslang getekend door dat teken. Zou jij toch ook niet leuk vinden? Als je bij je nieuwe minnares gaat liggen en ze ziet die hele anus. Hè, begrijp je.
- Haar moeder die dus een verhouding had met een geleerde man maar die blijkt ook niet gedeugd te hebben en die zoekt een neiuwe man en die nieuwe man ontdekt dus die vrouw, die dochter is van die moeder, in de bewaker van een leeuwtje dat alleen gelaten is in de dierentuin en dat door die man wordt opgevoed, die is heel erg verlaten en eenzaam: dat is de goeie man voor haar moeder, begrijp je?
- Conclusie is: die moeder die dus nooit een echt orgasme gehad heeft, mist die man, maar die man leidt zich vlak voordat ze de gevangenis in gaat voor een kleine straf bij die dochter.
- Het is niet te volgen!
- Het boek is niet te lezen. Het is dus een onthullend boek en tegelijk is het dus een volkomen gepersifleerd boek, vin-ik.
- Als je het hele erge wilt vinden, dan moet je dit boek lezen.
- Het is virtuoos en het is tegelijk een lullificatieboek [nullificatieboek?, cp]. Je hebt er totaal niks aan. Er staat niets in!
- Het is schreeuwerig! Dat is, ze ziet er ook uit, hè? Als een beetje, als, en dat maakt haar niet minder, want het is toch wel het soort vrouw wat ik, als ik om me heen kijk als ik naar de vrouwen van tegenwoordig kijk, denk ik dat het een van de aardigste vrouwen is. Hè? Heel kort voor de kont. Alles in de bek bevriest niet. Dat is het, zo'n type is het. Begrijp je?


Pieter Geyl - Ik die zo weinig in mijn verleden leef
- Enorm ijverig heeft ie niet alleen achter allerlei boeken aan gezeten, maar ook achter de vrouwen.
- Hij had natuurlijk zijn bekoring; hij had dat baardje en sprong een beetje parmantig heen en weer. Het was een man van wie een bekoorlijke kant uitging.

1 opmerking:

blaski zei

@ De mannentester: Zou Ros ooit gehoord hebben dat je bij een recensie van een boek niet gelijk het hele verhaal maar mag verklappen?
Verder weet hij er (ondanks duidelijke weerzin van de presentator, en dus waarschijnlijk ook van Selexyz) toch weer een paar minuten oorlogsellende doorheen te gooien. De man is onverbeterlijk.