hij hem

hij hem
Nu in de winkel

woensdag 11 november 2009

Rutger Kopland bekendste dichter


kopland draagt voor
Originally uploaded by janGlas

Had maandag een nogal ontluisterende ervaring met mijn eerstejaars studenten. Men kocht geen poëzie en men kende nauwelijks dichters. Ondanks een vooropleiding op de havo (voor de meesten). Maar goed: ze zitten nu op de lerarenopleiding en leren in ieder geval poëzie lezen.

Ik besloot vanvond de kennis van mijn eerstejaars studenten in de deeltijd te testen. Allemaal volwassenen. Als ik goed geteld heb 32 mensen in totaal. Ik vroeg ze van de onderstaande dichters of ze er wel eens van gehoord hadden en of ze er wel eens iets van gelezen hadden. Om te voorkomen dat ze zomaar iets zouden roepen zei ik dat ik één verzonnen dichter had toegevoegd.

Rutger Kopland 9 - 4
Leo Vroman 3 - 1
F. Starik 2 - 1
Henri Nattermans 0 - 0
Hanz Mirck 0 - 0
Vasalis 5 - 1
Vrouwkje Tuinman 0 - 0
Ingmar Heytze 1 - 0
Esther Jansma 0 - 0
Tonnus Oosterhoff 1 - 1
Nico Dijkshoorn 3 - 0

Daarna maar begonnen met 'Jeldican en het woord' uit de dikke Komrij.

3 opmerkingen:

Stormblast1953 zei

Driewerf schande!!
Wanneer trouwens ook namen als C.Peppelenbos, R.Sinkgraven en zelfs Sacha Landkroon niet genoemd worden is dat vragen om moeilijkheden.

Anoniem zei

Niet echt een lijstje om vrolijk van te worden. Dit vraagt om harde actie volgens mij.

Frank den Hollander zei

Net de laatste bundel van Henry Nattermans gelezen, briljant! Vooral die cyclus over voorbestemming, genaamd Osmose...