hij hem

hij hem
Nu in de winkel

woensdag 25 november 2009

Twitterschrik met http://video.twitter.expressplacement.com/


Kreeg van Arno van der Heyden vandaag een Twitterbericht dat ik naar een bepaalde site moest gaan (niet doen!) http://video.twitter.expressplacement.com/. Daar werd opnieuw gevraagd naar de inloggegevens. Zonder erbij na te denken typ ik ze in en vervolgens kom ik uit bij een rare website.
Wat nazoeken op internet leert me nog niet zoveel.
a: in het ergste geval ben je slachtoffer van een digitale boevenbende die je password afhandig wil maken.
b: in het gunstigste geval ben je slachtoffer van Twitter zelf die je wil waarschuwen tegen de makkelijke manier waarop digitale boevenbendes je password afhandig kunnen maken. Op enkele sites zag ik dat mensen naar een filmpje werden geleid over de manier waarop ze erin getrapt zijn. Dat filmpje kreeg ik dus niet te zien.
Ik heb voor de zekerheid maar m'n password veranderd. Iemand nadere informatie?

5 opmerkingen:

Nick zei

Laptop uit het raam gooien. Ik had vanavond een heel span Trojaanse paarden voor mijn wagen toen ik Literair Nederland bezocht!

(Woordverificatie: 'heuribli'!)

coen zei

@ Nick: maar dat had toch niet met Twitter te maken?

Marjan zei

Het is inderdaad een phishing site. Ze stelen dus passwords. Direct veranderen is het beste dat je kunt doen. Verder bij een twijfelachtige link altijd even navragen bij degene van wie je 'm kreeg. Heel gebruikelijk in 2.0 land.

Anoniem zei

de volgende mededeling verscheen op het scherm toen ik de 3 reacties wilde lezen:

" ... U hebt een beveiligde pagina opgevraagd die niet-beveiligde informatie bevat. Informatie die u op deze pagina ziet of invult kan gemakkelijk worden gelezen door derden..."

> beveiligde pagina?
> niet beveiligde informatie?
de niet beveiligde informatie zou in dit geval gaan over de 3 reacties?

Anoniem zei

anoniem = pietersz