hij hem

hij hem
Nu in de winkel

dinsdag 2 februari 2010

NHL: de koffie is op


Een goede docent loopt op koffie. Bij de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden Hogeschool krijgen we als docent per dag drie gratis kopjes koffie. De apparaten gaven vandaag echter alleen een vieze slappe buine vloeistof. Voor deze ene keer kon de NHL daar niets aan doen, bleek uit een bericht op een apparaat waar helemaal niets meer uit kwam.

Dan maar een snack, dacht ik.

Dan maar achter de computer dacht ik.

Dan vast maar oefenen met het Activboard, dat moest toch kunnen in de vijfde week dat we officieel open zijn.
Waarom zou ik die moeite echter ook doen. Met mijn kleine groep van derdejaarsstudenten ben ik op maandag en dinsdag geplaatst in een breakout-room. Die van vandaag viel wel mee, we moesten eerst wat studenten verjagen die daar zaten te breakouten. Daarna moesten we een tafel uit een andere breakout-room halen. Er hing zelfs een whiteboard aan de muur. In de ruimte waarin we gisteren zaten was helemaal niets. Wel oranje wanden (wat in ieder geval vrolijker is dan dat eentonige grijs), gelukkig ook een tafel en wat stoelen, maar geen enkel bord.

Je had wel mooi uitzicht op de gang en iedereen die daar liep. Dat noemen ze in de moderne architectuur geen 'ordeverstoring', maar 'transparantie'.
Toch voel ik me wel thuis op de oude Bouhof. Er zijn zaken die na drie jaar bouwen nog net zo zijn als voorheen. De lekkende plafonds op het Franse pleintje bijvoorbeeld.
Maar laten we positief eindigen, want zo ben ik: altijd het halfvolle glas zien, nooit het halflege. Er zijn activboards die het wel doen! Ik zit nog niet in de goede lokalen, maar er zijn collega's die er wel mogen werken. Gisteren en vandaag ben ik na vijven ook even wezen oefenen op zo'n bord en verdomd, hij deed het. Laten we bidden dat ik lang genoeg mag leven om ook het geluk te mogen smaken er een tijdens mijn college te mogen gebruiken.

Geen opmerkingen: