hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zondag 8 augustus 2010

Geen Zomerlezen dit jaar

Opeens bedacht ik me dat de jaarlijkse actie Zomerlezen van de CPNB deze keer aan mijn aandacht ontsnapt was, maar een snelle blik op de site van de CPNB leert dat er dit jaar helemaal geen actie gevoerd wordt door bekende Nederlanders om gewone mensen aan het lezen te krijgen.
Ik kan het me wel een beetje voorstellen. Elk jaar werden een paar VIPS gefotografeerd bij wie je nooit dacht dat zij uit zichzelf zouden lezen. Vorig jaar keken de BN-ers nog in het boek, de jaren daarvoor keken ze over het boek heen in een verte, alsof het boek vasthouden al moeilijk genoeg was.
Het lijkt me moeilijk om de effecten van een campagne als Zomerlezen te meten en dat zal ongetwijfeld een van de redenen zijn geweest om ermee te stoppen.
De actie Zomerlezen is gebaseerd op het Amerikaanse voorbeeld 'Get caught reading'. Ook daar lijkt de klad er een beetje in te zitten, want nieuwe celebrityposters zijn er sinds vorig jaar niet meer bijgekomen.
Op de foto een oude poster met Alicia Keys. Ze leest The secret life of bees (houdt althans het boek vast) van Sue Monk Kidd (ook verfilmd met Alicia Keys).

Geen opmerkingen: