hij hem

hij hem
Nu in de winkel

dinsdag 6 december 2011

Fietsflat desastreus voor achterlichten (2)

'Daar schrijft het Dagblad nou nooit over,' schreef ik op Facebook naar aanleiding van dit bericht 'Wedden van wel' schreef Eric Nederkoorn, journalist bij het Dagblad van het Noorden terug. Vandaag stond dit bericht in de krant, geschreven door Diane Romashuk:

Romashuk interviewde diverse fietsers, iemand van de gemeente en toezichthouder Klaas Brals. De laatste doet meteen het domste: de verantwoordelijkheid doorschuiven naar de gebruikers. Door de haast zouden bezoekers hun fiets niet goed in de rekken zetten. Dat gebeurt en dat is een andere ergernis voor de fietsflatgebruiker, maar het heeft niets te maken met het probleem. Als je je fiets namelijk verkeerd in de rekken zet, heb je minder kans dat je achterlicht verbrijzeld wordt door de metalen arm erboven. Ik parkeer mijn fiets altijd keurig netjes in de rekken en toch is ook mijn achterlicht aan diggelen gegaan. Ik kijk tegenwoordig altijd wel of er geen fiets boven me staat, in het weekend loop ik naar het station.
Ilona Rooks van de gemeente kent het hele probleem niet. Omdat er te weinig geklaagd wordt, doen ze er ook maar niets aan. Zo zijn gemeenteambtenaren: ze komen pas in beweging als er geklaagd wordt.

Geen opmerkingen: