hij hem

hij hem
Nu in de winkel

dinsdag 14 februari 2012

Immortelle XVI

In de bloemlezing Hij zag een kameraad in je hebben Corrie en ik ook gedichten opgenomen van Piet Paaltjens. Op Valentijnsdag een gedicht over een mannenvriendschap.

Zijn goudblonde lokken en knevel,
Zijn geestvolle neus en mond,
Zijn vergeetmijnietblik, zijn tenorstem
En zijn New-Foundlandsche hond,

Ik moet er gedurig aan denken;
Zelfs adem ik soms nog flauw
Den geur in van zijn sigaren.
Hij kocht ze gewoonlijk bij Blaauw.

Ruik ik opnieuw die sigaren,
Dan word ik eensklaps zoo raar.
Is 't, omdat hij ze rookte,
Of was de tabak mij te zwaar?


2 opmerkingen:

Henk van der Haar zei

'Dan wordt is eensklaps zoo raar.' is een een vreemde zin. Moet het 'ik' zijn, hoe zit het dan met 'wordt'?
Wel een heel fijn gedicht.

coen zei

Dank. In het boek staat het gelukkig wel goed. Dit stond in de ongecorrigeerde versie.