hij hem

hij hem
Nu in de winkel

dinsdag 20 maart 2012

Annet is jarig

Maart is een drukke verjaardagenmaand. Sommige families concentreren alles in één maand, zodat ze de rest van het jaar vrij hebben. Hier zie je mijn zus Annet aan zee (op de achtergrond mijn broer Herman) op de vlucht voor de golven. Je kunt zien dat het vroeger niet altijd mooi weer was.
We hadden dikke laarzen aan (ik loop ergens anders op het strand) van de Hevea. Dat was goed spul, want dat werd in Raalte gemaakt. Zo waren de knakworsten van de Lupack ook lekkerder dan die van Unox alleen maar omdat de eerste in Raalte gemaakt werden.
De foto komt uit 1971. Ik weet niet precies waar het is. Nu woont mijn zus in Den Haag en kan ze, als ze wil, elke dag naar zee. Zonder laarzen. Wie eenmaal vlakbij zee heeft gewoond, wil altijd aan zee blijven. Je weet nooit wanneer die aantrekkingskracht begint. Misschien als je een jaar of vier bent en schelpen zoekt op het strand, de wind door je haar speelt en je nog geen weet hebt van eb en vloed.

Geen opmerkingen: