hij hem

hij hem
Nu in de winkel

vrijdag 6 april 2012

Oma Raalte

Oma Raalte zou vandaag 103 geworden zijn. Dit is een foto van zo'n dertig jaar geleden. Ze houdt de lantaarnpaal vast die mijn vader in onze tuin gezet had, maar dat betekent niet dat ze wankel ter been was. Bij foto's krijgen mensen altijd last van hun handen en armen: daar moet iets meer gebeuren. Ik herinner me uit die tijd ook een tochtje met mijn andere oma en opa. Met de auto reden we door de versierde straten van Raalte. Het was Stöppelhaene en dan is er altijd een competitie tussen enkele straten die hun straat versierden. Wij van de Bergmolenstraat waren jarenlang de beste, ook als we niet wonnen. De vlag die nu tijdens het oogstfeest in het dorp hangt is geënt op de vlag die wij in de straat hadden hangen.
Meestal kiest een straat voor een thema. Toen we door de Meidoornlaan reden zagen we dat zij voor het thema 'kinderspelen' hadden gekozen. Even verderop zagen we kinderen bezig met die spelletjes. Hoepelen en tollen. Daarna zagen we ook iemand steltlopen: oma Raalte. Mijn oma uit Wijhe schrok: iemand van haar leeftijd kon alles breken als ze zou vallen. We mochten niet toeteren. De  Meidoornlaan, waar de zus van mijn oma woonde, won dat jaar de eerste prijs.

1 opmerking:

Gijs zei

Leuk, Coen, die plaatjes uit het verleden.
Ga vooral zo door.....!

Oom Gijs