hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 26 mei 2007

Kanker (2)

- Sinds ik een logje over kanker heb gemaakt, verschijnen in de Google-ads hierboven steeds advertenties over kankerbehandelingen en boeken over rouwverwerking. Meneer Google leest deze logjes goed.
- Er staat nu wel kanker boven, maar er bestaat een kans dat ik die kanker al weer kwijt ben. Zit je een beetje stemming te maken met een ziekte die alweer weg is. Het kan natuurlijk net zo goed anders zijn. Ook daar denk je aan en aan alle consequenties die daarbij kunnen horen.
- Het rare is: ik heb nooit echt pijn gehad. Voor de operatie niet en na de operatie ook niet echt. Ja zo'n wond is niet prettig, maar je voelt alleen maar iets als je moet poepen, niezen of hard lachen.
- Voor een (niet zo heel erg) actieve homoseksuele man is de verwijdering van een bal natuurlijk een gruwel. Voor heteromannen nog meer denk ik, want woensdag werd nog nadrukkelijk gevraagd of ik kinderwensen had en of ik dacht aan het stichten van een gezin.
- Voor je libido scheelt de verwijdering van een bal niet veel. Al op de verkoeverkamer zag ik een erg mooie dokter (verpleger?) langskomen. Flirten is echter een beetje moeilijk als je met flessen vocht aan je lijf, een bloedrukmeter aan je arm, een bal minder en wat lodderig ogend achterover in een ziekenhuisbed ligt te herstellen en toch nog probeert een goede indruk te maken.
- Gisterochtend in het Dagblad van het Noorden een recensie van Friese jongens van Doeke (1 keer Frisse jongens genoemd) en Sing Sing. We kregen allebei drie sterren van de vijf, alhoewel de bespreking van mijn bundel iets positiever was. Ik zou ook niet weten hoe ik zou reageren als in die recensie had gestaan dat mijn poëzie volstrekt overbodig zou zijn. Het kan me dus, ondanks dat mijn gedachten meer bij mijn gezondheid liggen, nog steeds schelen hoe men over mijn werk denkt.

Geen opmerkingen: