hij hem

hij hem
Nu in de winkel

vrijdag 25 mei 2007

Kanker

En toen had ik opeens kanker. Het is natuurlijk ook de goden verzoeken als je een boek over de dood maakt. Vorige week merkte ik dat mijn rechterbal groter en harder was dan normaal. Afgelopen dinsdag naar de huisarts geweest, die me doorverwees naar het ziekenhuis. Woensdagmiddag om drie uur maakte men een echo, een uur later zat ik bij de uroloog op een andere locatie van het ziekenhuis in Groningen naar de mededeling te luisteren dat ik kanker had en dat ik de volgende ochtend al een operatie moest ondergaan.
Gisterochtend in het Martiniziekenhuis is het gezwel weggehaald (de hele bal dus). Ze snijden een stukje in je lies en grabbelen dan van binnenuit alles leeg. Het leek me prettig om dat onder volledige narcose te ondergaan. Aan het eind van de middag was ik al weer zo ver hersteld dat ik naar huis kon met wat pijnstillers in de tas. Vanaf volgende week ga ik de verdere kankermolen in: scans, bloedafnames en meer. Wordt vervolgd dus.
Vandaag al weer op de been. Wat klooien in huis, lezen in het zomerdagboek van Désanne van Bredero (ik moest afgelopen maandag college geven over de oude Bredero en heb uit de bieb ook de nieuwe maar meegenomen) en hangen op de bank en voor zover het kan familie en vrienden geruststellen. Ik heb woensdagnacht nog wat mailtjes rondgestuurd met de mededeling dat ik kanker had en op het moment dat die mailtjes gelezen werden, lag ik al op de operatietafel. Zo jaag je dus iedereen schrik aan.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is even schrikken. Hou je taai!

Anoniem zei

Hé Coen, dat is heftig (zowel in werkelijkheid als op dit blog) en niet goed. Beterschap!

Thuto zei

Hallo Coen,

Inderdaad schrikken. Heel veel sterkte.

groeten
Marije

Anoniem zei

Coen,

Sterkte en beterschap!

Groet, Henk

Anoniem zei

Hallo Coen,

Wij kregen het vandaag op school van Corrie te horen. Bij deze wil ik je veel sterkte en beterschap wensen.

Groeten,
Karin