hij hem

hij hem
Nu in de winkel

dinsdag 17 juli 2007

Gerrit Krol-trein

Gerrit Krol is zo beroemd dat hij niet alleen een brug (de Korrebrug), maar ook een trein naar zich vernoemd heeft gekregen. Afgelopen vrijdag was ik op het perron en meende uit mijn ooghoeken Gerrit Krol te zien staan op een van de nieuwe treinen van Arriva. Helaas had ik mijn fototoestel niet bij me.
Op internet vond ik wel een berichtje dat de treinen vernoemd zouden worden, maar bij mijn weten heeft dat minder publiciteit gekregen dan je zou verwachten. De onderstaande foto komt van de fabrikant van de treinen. Het is nu wachten op de eerste foto van de Gerrit Krol-trein.
Stiekem zit je ook al te denken aan de plek die men over dertig jaar naar jou vernoemt. Als het maar geen doodlopende weg of een flauwe bocht is.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Zie de Contrabas voor meer; dat ik te weten ben gekomen omdat ik nieuwsgierig werd na lezing van dit stukje.

Johan zei

Coen,
Ik moet je eerlijk bekennen: ik ken die hele Gerrit Krol niet. Maar als er naar hem een trein is vernoemd, dan zal voor jou toch wel één coupé gereserveerd zijn? ;-)

coen zei

Nog geen stoel.