hij hem

hij hem
Nu in de winkel

vrijdag 14 december 2007

Hanz Mirck wint uitwedstrijd


Velen hebben zich afgevraagd waarvoor het geheime overleg met drie dichters diende in dit eerdere logje. Welnu. Stadsdichter Rense Sinkgraven, Kasper Peters (de enige dichter met een stagiaire in dienst), Stadsdichter Hanz Mirck en ik hebben gisteren samen met groepjes van de bestuursdienst van de gemeente Groningen gedichten gemaakt op hun eindejaarsfeest.
Ik begon met mijn groepje eerst nog met pen en papier, maar al snel stapte ik over op een soort 'klassegesprek'. En het bleek al snel dat verschillende mensen hele goede zinnen en woorden bedachten voor ons gedicht over 'creatief Groningen'. Zo leerde ik vanavond het woord 'dokig', wat Gronings is voor wat bluisterig weer.
Uiteindelijk won mijn team de tweede prijs, net na het winnende groepje dat begeleid werd door de enige niet-Groninger: Hanz Mirck.
Een mooi begin van de avond. We mochten mee-eten (ik heb vis, vlees en vegetarisch genomen), nog even zelf optreden en lof ontvangen van veel medewerkers. Wat wil je nog meer?
En voor het literaire nieuws is zo'n avond ook goed. Hanz Mirck komt met een nieuwe roman, Rense Sinkgraven volgend jaar met een nieuwe bundel, evenals Kasper Peters en ook de instigator van deze avond, de altijd aimabele Anton Brand zal zeer binnenkort met nieuw prozawerk komen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het was me al eens eerder opgevallen dat je enigszins hebberig bent als het om eten gaat
http://www.flickr.com/photos/kokjebalder/440201721/
Marjan

coen zei

Wat is daar nu weer hebberig aan: dat heet gezonde trek.