hij hem

hij hem
Nu in de winkel

vrijdag 30 november 2007

Een doorsnee donderdag

Zat om tien uur al in de bibliotheek bij een klein klasje dat moest leren om te gaan met de website van LetterEnStad. Anderhalf uur lang mochten we aan de slag met alle ins en outs van de site. Hier zie je de fine fleur van literair Groningen zwoegen.


Daarna naar de bestuursdienst van de gemeente Groningen waar ik samen met stadsdichter Rense Sinkgraven en Kasper Peters een geheim overleg had waarover niets naar buiten gebracht mag worden omdat alles geheim was. Voor het eerst op de kamer van Anton Brand geweest die voor de foto opnieuw een culinaire pose aannam.

Daarna naar het Kunstencentrum gefietst om eindelijk een tellertje op de site van Rense te zetten. Dat lukte binnen het uur (bleek achteraf makkelijker te zijn dan we dachten, als je alles maar goed leest van tevoren). Klik dus veel op deze link dan wordt Rense blij.
Toen snel naar de uitgeverij gefietst om pakketjes boeken op te halen voor Athena's boekhandel en Kunst en Vliegwerk. Doorfietsen naar de Citybox om een nieuwe doos C.O. Jellema op te halen. Pakketjes voor de post maken op de uitgeverij. De frankeermachine staat tussen twee werkruimtes in. Uit de ene kwamen vrolijke Hollandse hits, uit de andere orgelmuziek van Bach. Kijk maar:

Nog een groot pakket gemaakt voor boekhandel Godert Walter en weggebracht. Zag daar in de etalage een boek van Eva Menasse liggen. Vorige week heb ik ongeveer tien minuten met haar in de auto gezeten en bij het afscheid heb ik beloofd een roman van haar te gaan lezen. Heb Vienna besteld. Daarna weer snel terug naar de uitgeverij om de postpakketjes op te halen en naar het postkantoor te brengen.
Peter zat op dat moment aan de champagne in het Okurahotel te Amsterdam bij de presentatie van een boek over de miljonairfair. Ga morgen horen hoe we dat snel gaan worden (miljonair bedoel ik, niet fair).
Thuis de mail gecheckt en de stad weer ingewandeld voor eten met topauteur Doeke Sijens en nieuwe stadjer Jan Hovy.
En toen werd het eindelijk tijd om Sinterklaassurprises te maken. Het gerijm komt morgen wel.

4 opmerkingen:

Ludo zei

Beetje sneu om een geheim overleg te noemen op een openbaar weblog. Is de schrijver van dit stukje zo ijdel? Of wordt hier op een jammerlijke manier reclame voor iets gemaakt?

Ludo zei

beetje sneu om een geheim overleg te noemen op een openbaar weblog. Is de schrijver van dit stukje zo ijdel? Of dient het noemen van dit 'geheime overleg' stiekem een commercieel belang?

Ludo zei

hé wat raar, ik kan niet reageren?

coen zei

Je kunt wel reageren Ludo, maar ik modereer de reacties, dus het kan even duren voordat ze erop staan. Overigens snap ik niet waarom ik ijdel zou zijn als ik een geheim overleg geheim noem. Nog minder waarom een geheim overleg commercieel zou zijn.