hij hem

hij hem
Nu in de winkel

donderdag 12 juni 2008

Victorie: het interview


Er was één boekhandel in het dorp, die ging dicht toen ik naar Groningen verhuisde. Nu is er alleen nog een Bruna, met achter in de winkel wat literatuur en een zielig plankje poëzie: Nel Benschop, Toon Hermans, de bloemlezingen van Rainbow. Raalte heeft één schrijver voortgebracht. En dat ben ik.

Dat is allemaal wel weer heel stellig wat ik beweer in het interview dat gisteren (iets korter) in het Dagblad van het Noorden stond (en nu hier op de weblog van Joep van Ruiten is na te lezen). Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik Guldemond's boekwinkel mis in Raalte. Daar kon je erg veel literatuur en poëzie vinden en daar heb ik mijn eerste stappen als literaire lezer gezet.
En de Bruna in Raalte is helemaal top! Mijn moeder was vanmorgen in het dorp en zag een hele stapel boeken in de winkel liggen. Voor in de winkel! En ze hadden ook het berichtje dat gisteren in de Stentor stond ernaast gehangen. Ga dus allemaal naar de Bruna in Raalte, de Herestraat 19.
foto: Jan Glas

1 opmerking:

Anoniem zei

Hai toch.
De weeklezer