hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zondag 15 juni 2008

Zomerzinnen in Veenhuizen

Gisteren naar Veenhuizen geweest waar ik Rascha Peper mocht interviewen voor de leeskringen, voorafgaand aan het festival Zomerzinnen. Pas tijdens de aankondiging kwam Peper erachter dat ik niet Luuk Verpaalen was. Ik kwam haar al zo bekend voor (heb haar eerder geïnterviewd). Het gesprek ging erg goed, omdat zij lekker vertelde over Vingers van marsepein en uiteindelijk nog een mooie, persoonlijke column voorlas. Ik weet niet of het aan alle gruwelijkheden uit de roman lag, met alle preparaten van menselijke lichaamsdelen die de zaal tot hoofdschudden bracht en tot een enorme stilte toen ik de mensen de gelegenheid gaf tot het stellen van vragen. Niemand, ook niet na enig wachten.
(De twee onderstaande foto's zijn van Jan Glas)


Daarna was het gewoon werken achter de kraam van Uitgeverij kleine Uil. Ik had nog een reservestapeltje Victorie meegenomen voor het geval boekhandel Daan Nijman door zijn voorraad heen zou raken, maar ik ben bang dat er de hele avond geen boek van mij verkocht is.
Onze stand buiten trok nou niet bepaald heel veel bezoek en Jan Hovy deed zijn best om warm te blijven.

Gelukkig kwam er af en toe nog bezoek langs waaronder Suze Sanders en Jan Glas en zagen we Adriaan van Dis zich voorbereiden tegen een muurtje.


Op het middenterrein in het oude gevangenismuseum te Veenhuizen was het af en toe wel druk. Zie hier een stukje uit het optreden van Erik van Muiswinkel.


Wij zaten helaas in de dode hoek. Wij verkochten één boek per uur. De concurrent verkocht het vijfvoudige, maar die hadden dan ook een nieuw boek in de aanbieding: De Zeuvendaagse.

Geen opmerkingen: