hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 24 april 2010

Martin Ros: de hoogtepunten van 24 april


Hoe Willem Frederik Hermans het christendom een kopje kleiner maakte en andere wetenswaardigheden door Martin Ros op radio Selexyz.

Kurdo Baksi - Mijn vriend Stieg Larsson
- De geheime journalistiek in Zweden wordt hier onthuld. Dat is heel belangrijk! Want, ik bedoel, ik weet niet hoe het in Nederland is, maar er is toch ook niet zo'n geweldig positieve mening over de allochtonen? Denk maar aan de, aan de IKV, nee niet de IKV Selexyzpresentator: Nee, dat was iets, de PVV bedoelt u. de PVV. Het speelt overal.
- Ze komen er nu achter dat ze boeken van de verkeerde kant lezen, want de meeste mensen in Nederland zijn ook tegen de allochtonen. Dat ben je toch met me eens? Ja, ze zijn niet voor uitroeien van de allochtonen; ze zijn wel tegen. [Hoest] Daarom vind ik het heel belangrijk dat nu belicht wordt aan de hand van dit boek over Larsson van die vriend Baksi, een Koerd. Koerden worden overal vervolgd. Dat weet je, ze werken hier ook wel eens als kelner.

Dirk baartse en Bob Polak - Het Grote Willem Frederik Hermans Boek
- Zij zeggen: hij heeft altijd gelijk gehad. En dat is zijn, er staan bijvoorbeeld hier die hele kwestie met zijn foto's van zijn vrouw bij de rechtzitting, want toen was ie heel arm. Ik heb altijd gelijk, dat was een roman waarbij die de, tenminste door de woordvoerders uit die roman het kop het kopje het christendom een kopje kleiner liet maken. Nu staat het enorm in het nieuws met die paters en die jongetjes, maar dat was al een klap van Hermans, hij heeft dat proces toen gewonnen. [Laten we zeggen dat dit wel een heel vrije interpretatie is van Ik heb altijd gelijk, cp]
- Hij heeft allerlei affaires gehad. Je weet het toch? Op de televisie die ruzies met Adriaan van Dis. Ze gooiden elkaar de microfoon naar het gezicht, het was verschrikkelijk. [Laten we zeggen dat dit een heel vrije samenvatting was van dat gesprek, cp]

Ton van Dijk - Ons dorp
- Hij is als hoofdredacteur een grote man geweest, vooral, Ton van Dijk is de man van het volk. Hij leefde altijd heel eenvoudig. Morsig een beetje. Had contact met allerlei dubieuze figuren.

Geen opmerkingen: