hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zondag 25 juli 2010

Speldjes

Zag bij Gelkinghe een stukje over zijn speldjesverzameling van lang geleden. Tijd om mijn speldjesboek van Fix & Fox weer eens open te slaan. Veel plaatjes zijn door inferieure lijm van hun speldje gesodemieterd en in de vergetelheid terechtgekomen. Andere speldjes zitten voor eeuwig muurvast in het karton gestoken.
Veel speldjes van de vleesfabriek Meester (uit Wijhe), een hotel uit Raalte dat ik niet ken en veel voetbalspeldjes met twee echte GVAV-speldjes (nu is Gelkinghe jaloers).
Volgens mij was het verzamelen van speldjes in mijn jeugd alweer een beetje voorbij. Je kon er niet echt de blits mee maken, zoals Ritske Venema met zijn bananenzadel.

5 opmerkingen:

erik zei

wij hadden JAMIN wél compleet en de -n- zelfs dubbel. Jij hebt alleen de n dubbel. Er was geen Jamin in Raalte zeker? Ik heb overigens toevallig (bewijs op aanvraag) juist vorige week mijn verloren gegane Maggi-speldje herbesteld.

Gelkinghe zei

Gelkinghe is hélemààl niet jaloers, want dat GVAV-speldje komt inmiddels naar hem toe. :-)

Nick ter Wal zei

Heb ergens ook nog twee kussens vol met speldjes. Uit een erfenis.

coen zei

@ erik: Bewijs.
@ Gelkinghe: had je gezien dat het er twee waren?
@ Nick: ze zijn miljoenen waard, volgens catawiki.

Gelkinghe zei

@Coen,
Nee, maar nu wel. Die uit die winkelserie vind ik minder dan die met het embleem.