hij hem

hij hem
Nu in de winkel

vrijdag 23 september 2005

Arthur Japin in Haren

Donderdagmiddag trad Arthur Japin op in Haren. In de Kerkboerderij was er een bijeenkomst van de christelijke leesgroepen (Passage is de verzamelnaam). Ik wist niet dat er naast de gewone leeskringen ook nog christelijke leeskringen waren in het noorden en dat betekent dat er dus nog meer lezeressen zijn dan ik dacht. 160 vrouwen zaten in de zaal. Arthur Japin en ik werden verwelkomd als de enige twee mannen wat meteen applaus opleverde. Ik kon gelukkig achterin zitten kijken.
En hoe veel plezieriger zijn dit soort bijeenkomsten dan al dat gekrakeel op weblogjes. De vrouwen luisterden meer dan een uur aandachtig en geïnteresseerd naar het verhaal van Japin.



In de pauze natuurlijk weer grote rijen voor de signeertafel en daarna de gebruikelijke vragen uit de zaal. Naast inhoudelijke vragen waren er ook hilarische vragen. Japin vertelde dat er waarschijnlijk volgend jaar een cd uitkomt met allemaal liedjes gezongen door diverse artiesten. De makers van de cd hadden ook aan hemzelf gevraagd of hij iets wilde zeggen, maar dat had hij voorlopig afgeslagen. Daarop stond een mevrouw op die eerst zei dat het zo'n gezellige middag was, dat zij genoten had van de manier waarop Japin voorlas om te eindigen met het verzoek of hij niet een liedje wilde zingen.
Nadat het gelach en het aanmoedigend applaus was verstomd, zei Japin resoluut: 'Over mijn lijk!'

Geen opmerkingen: