hij hem

hij hem
Nu in de winkel

donderdag 7 december 2006

Schandaal in de Jan van Galenstraat

Op verkiezingsdag vond ik een papiertje op de trap naar mijn bovenwoning. Het lag opgevouwen aan de kant van mijn buurvrouw, maar ik was nieuwsgierig genoeg om het open te vouwen. Het briefje was voor mij bestemd.

22 november 2006

Geachte bewoner(s),

Na lange tijd mij geërgerd te moeten hebben, is de emmer nu toch overgelopen. Dit is dan ook de aanleiding voor dit verzoek.

Zoals U zelf wellicht weet staat er een geelgeschilderd torso voor uw raam. Nu is het geval dat ik mij hier mateloos aan stoor. Ik wilde u dan ook vriendelijk verzoeken om hetgeen te verwijderen en het te verwisselen voor een bloempot o.i.d. Hierdoor zou het straatbeeld aanzienlijk verbeteren.

Met vriendelijke groet,

*** (p.s. ik wens graag anoniem te blijven)

Je vraagt je af waar iemand zich druk om maakt. Je vraagt je ook af wie het is. En het ergste van alles: deze oude plastic C&A-torso (twintig jaar geleden meegenomen uit een filiaal in Deventer) is niet geel geschilderd. Zon en rook hebben hun werk gedaan.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Als je het briefje om de hals hangt of op een andere plek, zou dat ook storen?
de weeklezer

Anoniem zei

Ik denk nu dat een van je roman figuren zich wil opdringen op je lierattuurlog. Die vrouw die naast tavenier woont.
De weeklezer

Anoniem zei

Zo te zien een vrouwelijk pootje. Waar hangen met een verkiezing de ChristenUnie-posters in de straat?