hij hem

hij hem
Nu in de winkel

donderdag 15 november 2007

Schandaal in de Jan van Galenstraat (2)

In mijn vensterbank staat een mannentorso. Een plastic etalagegeval dat ik ooit bij de C&A uit Deventer mocht meenemen. Ik woon op 1 hoog. Toch zijn er mensen die aanstoot nemen aan dat torso, zie dit logje van een jaar geleden.
Vandaag vond ik een nieuw briefje. Niet zo anoniem meer, want er staan twee voornamen bij en een telefoonnummer.

13-11-2007

HALLO BEWONERS VAN HET HUIS MET HET LELIJKE GELE TORSO.

OK. DAT WAS NIET ZO'N AARDIGE OPENING, MAAR HET GEEFT WEL GOED ONZE MENING WEER. DAGELIJKS LOPEN WE ER LANGS & ERGEREN WE ONS MATELOOS. AANGEZIEN JULLIE NIET IN ZIJN GEGAAN OP ONZE VORIGE BRIEF, VRAGEN WE HET OPNIEUW:

ZOU HET ALSTUBLIEFT MOGELIJK KUNNEN ZIJN DAT JULLIE ZO VRIENDELIJK ZIJN HET FOEILELIJKE TORSO TE VERWIJDEREN??!

WIJ BIEDEN U NU OOK NOG EEN ALTERNATIEF VOORSTEL: KLEED HET TORSO STYLISH-VERANTWOORD, WANT NAAKT DULDEN WIJ NIET LANGER, EN DAN BEDOELEN WE NIET DIE RAMPZALIGE VERSIERING MET KERST!!

WIJ WENSEN ANONIEM TE BLIJVEN

GROETJES
HELENA & BERTHA

P.S. VOOR VRAGEN ZIJN WE TE BEREIKEN OP HET VOLGENDE NUMMER: 06-xx xx xx xx


Ik houd niet zo erg van bellen met anonieme mensen. Zal ik het telefoonnummer bekend maken zodat de lezers van dit log kunnen bellen?

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Misschien moet je die gele torso een halve slag draaien, met de rug naar de straat toe, zodat-ie niet de hele tijd naar die dames hoeft te "kijken".
Ik zou in ieder geval niet het telefoonnummer "outen".

Karel Knarren zei

He Coen,

Wat meen belachelijk briefje. Zijn ze ook de volksmensen in je buurt, met bloemetjes en kabouters langs gegaan? Sinds wanneer hebben we een zelf uitgeroepen ethische commissie.
Ik zou zeggen. Publiceer het telefoonnummer. Ik heb wel zin om met ze af te spreken!

Liefs

Karel.

Anoniem zei

he manneke,
welk email adres kan ik nu gebruiken? stuur effe een mail.

karle

coen zei

@ted: maar die billen zijn toch veel 'naakter'? (het telefoonnummer laat is inderdaad maar zwart)
@Karel: maar jij mag bellen!

Anoniem zei

Zit er ook een piemel onderaan die torso? Zijn het potten die geen piemels kunnen aanzien? In dat hele briefje staat nergens waaróm ze het nou eigenlijk zo vreselijk vinden. Toch niet alleen om hoe zo'n ding er uitziet? Er zijn namelijk ook heel lelijke kamerplanten. Het zal dus wel een 'diepere reden' hebben. Maar welke? Ik zou ze even bellen om daarchter zien te komen.

coen zei

@Gerb: Nee, het is geheel piemelloos. Zo'n beetje als Ken van Barbie. Van de straat kun je het gedeelte waar de piemel had moeten zitten niet eens zien.
Ik weet niet eens of ik die diepere reden wil weten. Alleen al het idee dat zij mogen meepraten over datgene wat ik voor het raam wil zetten.

Anoniem zei

'(...) dan bedoelen we niet die rampzalige versiering met kerst!!'

Zijn daar foto's van? Ik ben benieuwd waar je de ballen hangt.

Anoniem zei

Ik besef nu - gezien jouw eerdere omstandigheden - dat mijn bovenstaande opmerking niet tactisch is. Ik heb er niet goed over nagedacht; het had niet betrekking op jou, het was niet kwestend bedoeld.

coen zei

Ha Bart, zat nog te zoeken naar een snedige reactie, maar dat hoeft nu niet meer. Overigens versierde ik de torso altijd met een kerstmanmutsje en een slinger. Heel feestelijk.

Anoniem zei

Hi Coen,

In Hoogkerk weet ik een loods met heel veel torso's. Wat mij betreft is er maar 1 reactie mogelijk: torso erbij!
Ik heb het telefoonnummer van de uitbaatster.
groet,
Renate

Anoniem zei

Ik begrijp héél goed dat je je gedemoniseerd voelt. Goed dat dit nou eens een keertje naar het daglicht treedt. Alsof er al genoeg ellende in de wereld is!

coen zei

Tijd voor een parlemetaire enquète!

Anoniem zei

Als je al geeneens een etagepop kan platsen. En dan zeggen ze nog dat we in een vrij land wonen zogenaamd. Maar als van een beetje andere kunde bent. Homaar.