hij hem

hij hem
Nu in de winkel

woensdag 18 juli 2007

Komkommer: treinen, ufo's en bellen

1 Mijn eerdere bericht over de Gerrit Krol-trein heeft voor een follow-up gezorgd. Chrétien Breukers vroeg aan Dagblad van het Noorden-journalist Joep van Ruiten hoe het zat. En Van Ruiten ontdekte op zijn beurt dat de trein meteen besmeurd was. Het zit Gerrit Krol niet mee. (Bericht komt morgen in het Dagblad van het Noorden)
Ik ging aan het einde van de middag naar het hoofdstation om een foto te maken van de trein (want dat was de Dagblad van het Noorden-fotograaf niet gelukt). En ik zou graag de fotoprimeur hebben. Er waren enorm veel treinen:

De Willem Barentsz (bekend van de zee)


De Hans Wiegel (bekend als oud-Commissaris van de Koningin van Friesland)


De Hans Alders (bekend van de goedkope brilmonturen)


De Ede Staal (de enige Groninger bijdrage aan de lichte muziek naast Dobbeljoe)


De Jan de Roos (wie kent hem niet)


De Abe Lenstra (hoofdpersoon in een gedicht van Rutger Kopland)


De Fedde Schurer (Fries dichter, bekend van de prijs die naar hem vernoemd is)
Kortom: één dichter, maar van de Gerrit Krol nog geen spoor!

2 Het Dagblad van het Noorden is sowieso goed bezig. Vorige week meldde de krant al de oplossing voor de toename in het aantal ufo's, in het bijzonder boven Groningen. Vandaag volgde de Volkskrant met een nieuwsbericht op pagina drie!
Mijn eerste ufo-filmpje zit nu op 4647 bezoekers. Filmpje twee en drie zitten ook al boven de 1000.

3 Ik weet niet wie het ooit onthuld heeft, maar sinds ik weet dat er een geluidstechnicus extra geluiden toevoegt aan de rechtstreekse beelden uit de Tour de France vertrouw ik niets meer wat ik hoor. Zo gaan altijd kerkklokken luiden als een helicopter erboven vliegt. En in de koers hoor je regelmatig een harde bel. Alsof iemand heel hard met een oude schoolbel staat te rammelen. Je ziet echter nooit iemand met een bel. Waarom zou je, tenzij je een Zwitserse koe bent, als supporter met een schoolbel op een berg staan? En toch hoor je dat geluid heel vaak. Extra geluiden bij live-beelden is net als doping bij wielrenners: het zou streng bestraft moeten worden.

Geen opmerkingen: