hij hem

hij hem
Nu in de winkel

dinsdag 11 maart 2008

Henk van Plaza Sportiva is dood


Henk Stuivinga van Plaza Sportiva is opeens dood. Vijftig jaar. Ik las het vanochtend in het Dagblad van het Noorden.
Henk (tot vanochtend kende ik zijn achternaam niet eens) was het tegendeel van wat je bij een baas van een fitnesscentrum verwacht. Geen klerenkast, geen tattookoning, maar gewoon een rustige, aardige vent. Misschien was dat wel een van de belangrijkste redenen een paar jaar geleden om over te stappen naar Plaza Sportiva: de sfeer die bepaald wordt door de mensen die er werken. Fitnessen kun je overal, het gaat om de manier waarop je ontvangen en behandeld wordt.
Voordat hij het grote sportcentrum bij de Euroborg op de kaart zette, zat Henk vaak aan de bar bij de 'gewone' Plaza Sportiva achter de Martinihal (Martiniplaza!). Af en toe liep hij naar buiten om een sigaretje te roken. Ook dat vond ik wel een goed teken (ik rookte zelf nog).
'Hij kende ook altijd je naam,' zei Doeke net aan de telefoon. Doeke had ik meegetroond naar Plaza Sportiva en hij is sindsdien een verwoed sporter geworden. Dat heeft met die relaxte sfeer daar te maken. Die is goed en ik hoop dat die sfeer er blijft hangen, dan blijft er ook nog wat Henk in de zalen achter.

Geen opmerkingen: