hij hem

hij hem
Nu in de winkel

donderdag 4 december 2008

De Dichtclub met Schimmel

Aan het einde van de Dichtclub opende presentator Karel ten Haaf een grote blije doos vol met cadeaus voor de dichtclubleden. Iedereen kreeg het boekje Schimmel, geschreven door Mieke Maaike van het Noorden. Een 'poëtische thriller' staat er voorop het boekje dat is uitgegeven door Uitgeverij Passaatuil. Maar het is meer dan dat. Het is ook een satire en een afrekening in het poëtische milieu. Zo komt een zekere Coen Peppelenbos om het leven omdat hij met een auto tegen een stadsmarkering rijdt.
Wie er achter het pseudoniem schuilgaat is niet helemaal duidelijk. Misschien gaat het om meer dan één schrijver. Toffe gasten in ieder geval.


Het boekje is te koop in de betere boekhandel. In dit geval is dat Godert Walter in Groningen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik heb altijd al graag een Toffe Gast willen zijn, maar tot nu toe mag ik niet meedoen. Terwijl mijn vrouwelijke inbreng de Van der Hurk Brothers toch echt zou opkalefateren. Ik hoop dat je het niet erg vond dat ik de hele Martin Ros-cyclus van je weblog heb geript? Het moest er nu eenmaal in, dat begrijp je zelf vast ook wel.