hij hem

hij hem
Nu in de winkel

dinsdag 4 augustus 2009

Keulen: Bratort, Sinterklaas en Mecki

Voorlopig hoogtepunt van Keulen, voor de krimiliefhebber althans, is de Wurstbraterei vlakbij de Rijn. Niet eens zo heel ver van ons hotel (als ik uit mijn raam ga hangen, zie ik heel in de verte de Rijn). De Wurstbraterei is een vaste plek in de serie Tatort. Ik kijk er nooit naar, maar Corrie herkende de plek meteen. Er hangt zelfs een bord bij waarop staat dat dit het ‘Bratort’ is.


Het chocolademuseum dat op een steenworp afstand ligt, gaan we op een andere dag bekijken. We zijn er omheen gelopen en kwamen wel een andere oude bekende tegen: Sinterklaas. Niet alleen een Goedheiligman op 5 december, maar hele jaar door beschermheilige voor de scheepvaart.

Voor Corrie hield het feest der herkenning niet op. Op een draaimolen kwam ze Mecki tegen, een bekende egel die pijp rookt en fijn met kabouters omgaat.

4 opmerkingen:

woordsoep zei

Heb je 'De ontdekking van de Currywurst' al gelezen? (Weliswaar Hamburg, maar er gaat niets boven de Duitse worstcultuur). En als je nog in Keulen bent, moet je zeker naar Der Laden mit der Maus: Breitestrasse 6-26. En op youtube zoeken op Stefan Raab, die Maus. (Niet die met busta rhymes). Köln rocks!

DianeL zei

Toll! Groeten uit Groningen, ook aan Corrie!

Bart zei

Leuk, die eerste twee kiekjes! Viel Spaß samen!

coen zei

@ erik: we zijn er gisteren langs gekomen (niet binnen geweest).
@ Diane: Groeten terug van Corrie en mij.
@ Bart: Dank. Tot nu toe gaat het goed. (Zoals altijd.)