hij hem

hij hem
Nu in de winkel

vrijdag 11 september 2009

Interview over Tzum-prijs

Met muziek onder de winnende zin. Met dank aan het Artistiek Bureau.


Op zijn eigen site reageert Erwin Mortier verheugd op het bericht:
'Zo voel ik me toch een beetje de voetbalkampioen die mijn grootvader zaliger altijd in mij heeft willen zien. Ik denk dat de man zich in zijn eeuwige slaap nu gerustgesteld op zijn zij keert.'

Verder noemt Mortier de Tzumprijs 'ongetwijfeld een der charmantste literaire onderscheidingen in het Nederlandse taalgebied. Ik hoop, en weet wel zeker, dat mijn andere genomineerde kunstbroers en -zussen zich door de bekroning van "mijn" zin niet laten onmoedigen, dat zij hun zin voor en in zinnen niet zullen verliezen. Want dat zou bepaald onzinnig zijn.'

3 opmerkingen:

DianeL zei

Geweldig (ik negeer het Candlellight-gevoel aan het eind maar even ;-))!
Dahaag Coen Peppelenbos van Tzum Magazine!

Lili de Ridder zei

Fraai! Leuke prijs ook.
En afgelopen vrijdag ook nog een fijn stukje in NRC Boekenbijlage. Het kan niet op.

Anoniem zei

Prachtig. En dan ook op muziek. Beter kan het niet.
Giny