hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 12 september 2009

Martin Ros: de hoogtepunten van 12 september


Na wekenlange oude doosvertellingen eindelijk één recent boek: Verlovingstijd van Maarten 't Hart. Daarnaast een geschiedenis boek en een herduk (uit 2007) van een boek van Truman Capote uit 1966 (vanwege het nawoord van Maarten 't Hart).

Luc Panhuysen - Het rampjaar 1672
- Het was natuurlijk een hele andere tijd dan nu hè.
- [tetterdetetterdetetter x 7 minuten] Maar ik moet toch zeggen dat in deze oorlog die ik nu beschouw bij dat boek van hoe heet die ook alweer die auteur? Selexyzpresentator: Luc Panhuysen. Oh ja, Luc Panhuysen.
- Ik zit nu te vertellen over dat rampjaar alsof ik zelf getuige ben geweest. Dat ben ik natuurlijk niet, maar ik heb me er behoorlijk in verdiept.


Maarten 't Hart - Verlovingstijd
- Het sterkst zijn toch geweest vind ik nog altijd toen zijn verhalen dat zijn herinneringen aan zijn jeugdland: Maas... Maasland en omgeving, waar hij woonde. Selexyzpresentator: Maassluis, hè?
- Hij speelde veel muziek. Je weet het hij heeft een organist en een pianist van de eerste rang geworden. Meiden lagen gewoon flauw bij hem. Vrouwen kun je vaak met muziek het bed in toveren, hè? En dat deed hij dus ook.
- Dan ben je voor altijd genezen, van die malle paus die nu met Pasen weer optreedt in die lange jurk. Waarom koopt die man geen gewoon pak? Je kunt hier bij Piet van den Brul de prachtigste pakken kopen. Ook tegen lage prijs. Hahahaha.


Truman Capote - In koelen bloede
- Die zielige Truman Keppotie, hè. Huwuhwuhwuhwuh, zo'n piepende stem had ie. Hij verscheen op alle balls van Jew York en trapte altijd elk onderstel van de vrouwen in elkaar.
- Dat is een wereldboek van Truman Keppotie, Kapoote, hoe heet die man ook al weer? Maar dat was mwuhmwuh met die hoge stem, weet je wel, vreselijk.

4 opmerkingen:

Majanne zei

MuwMHuewMuw :)

blaski zei

Aardige uitzending, wel wat 'langgerekt'. Ros en presentator leken de boel bijgelegd te hebben? In ieder geval had eerstgenoemde braaf Verlovingstijd meegenomen...

coen zei

Maar denk je dat hij het gelezen heeft. De dingen die hij zei kon hij weten uit de tv-uitzending.

blaski zei

Nee, ik geloof niet dat hij het gelezen heeft. Ik denk dat hij dat bijna nooit doet. Dat merk je ook aan de steevaste omtrekkende beweging die hij maakt bij zo'n beetje elke vraag die hij krijgt.

Daarom ook weidt hij zo enorm uit over bijzaken, puur om de tijd te vullen.

Het is eigenlijk pure fraude :-)