hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zondag 8 november 2009

Martin Ros: de hoogtepunten van 7 november


Een hele rij boeken gelukkig. Met natuurlijk wat pittige uitspraken over de oorlog en racisme. Te beluisteren op radio Selexyz.

J.A. Blaauw - De Puttense moordzaak
- Ik woon nu zelf in Putten, dan heb je je er dus erg in verdiept.
- Blaauw is een millimetermannetje; je ziet het ook aan zijn gezicht, het lijkt op een polshorloge.
- Weet je wat ik ook wel eens wil zeggen? Dat te bed gaan met die vrouw, daar moet ik ook even het accent op leggen, want je moet je niet vergissen, je moet eerlijk zijn in die dingen. En ik spreek er ook met mensen over in, in hoe heet dat dorp, waar het gebeurt...? Selexyzpresentator: Putten, denk ik. Putten!
- Hij behandelt de zaak zoals die 'm al behandeld heeft, maar nu uitgebreid met het materiaal wat Peter van S. dus bereikt heeft: dat ze vrijgesproken zijn. Selexyzpresentator: Peter R. de Vries, bedoelt u?

Bart Middelburg - Jeanne de leugenaarster
- Ja, jezus, Amsterdam, dat is de hoerenwijk. Dat weet je toch? Ze zijn nu een beetje verwijderd, maar je hebt er uithoeken: daar woonden de hoeren, onder het stro enzovoort.
- Nou dan ben ik al bijna door m'n gebit heen.

Daniel Jonah Goldhagen - Erger dan oorlog
- In Afrika, ik moet met alle respect voor Afrika, ik bewonder elke Afrikaan, ik heb zelf een boek over Haïti geschreven dat een kniebuiging is voor elke zwarte, dus daar gaat het nu niet over, maar het is wel vreselijk wat die mensen uitvreten.

Mariëtte Wolf - Het geheim van de Telegraaf
- Kijk '41, '42, '43, meneer wil je 't onthouden, was iedereen een beetje collaborateur. We deden allemaal mee. Er was geen verzet. De Duitsers ging 't prima. Die, wij haalden de joden weg, gratis en voor niks, voor de Duitsers. Je weet 't toch? Wij hebben al die joden vervoerd naar Bergen-Belsen of hoe heet dat gat? Westervoort!
- Het is de stem des volks: die komt beneveld tot ons door. Maar ze hebben nu wel dertig zetels of twintig, hoeveel, in de kamer, want daar zit Selexyzpresentator: U bedoelt PVV? Daar zitten Telegraaflezers bij. Ik gooi ze niet op één hoop. Ik wil die Telegraaflezers niet met racisten vereenzelvigen, zoals die dwaze Selexyzpresentator: Dat gaat wel heel ver, ja. dwaze man doet, ja wat waar heeft die man het over? Heeft ie ze wel eens ontmoet? Heeft ie, ik hoor nooit racisme. Ze staan achter Israël. Ze zijn, wat mankeert er aan die mensen? In die zin kun je ze niet op één hoop gooien.

Robin te Slaa en Edwin Klijn - De NSB
- Je kunt ze, met een beetje goede wil, voor een groot deel vergelijken met sommige aanhangers van de PNN hoe heten ze ook alweer? Je noemde ze net nog, die partij van Wilders, PKK hoe heten ze ook alweer? Selexyzpresentator: PVV. Ja, zitten een hoop warhoofden in.

Geen opmerkingen: