hij hem

hij hem
Nu in de winkel

dinsdag 1 december 2009

NHL: Willem Smink weblogt (14)


Willem schreef alweer het tweede blogje van dit studiejaar, het zesde van dit kalenderjaar. Sterker nog, hij zegt zelfs: 'In dit hernieuwde weblog houd ik u op de hoogte van onze ervaringen.' Het is een beetje onduidelijk wat er hernieuwd is aan de weblog, maar misschien bedoelt Willem dat de tussenpozen zoveel tijd beslaan dat elk blogje een hernieuwde kennismaking is. Deze aflevering heet 'Bericht uit de nieuwbouw' en telt 304 woorden. Willem is met enkele pioniers alvast in het gebouw getrokken om de kinderziekten zelf te doorstaan.
Uit eigen waarneming kan ik zeggen dat dat klopt, want vorige week dinsdag zag ik hem er rondlopen. Ik moest zelf een foto laten maken voor de NHL-pas. Ze hadden fotograaf Friso in het verder totaal lege gebouw geplant. Buiten was men nog druk aan het bestraten, zodat alle medewerkers en studenten eerst door de modder en de troep moesten lopen om bij hem te geraken. De schoonmakers vonden het wel aardig, want zo hadden zij ook wat werk te doen. Toen ik bij de balie stond vroeg Willem net hoe hij het gebouw het beste kon verlaten. De man achter de balie wist het ook allemaal niet.
Terug naar het blog. Het is de bedoeling dat er alleen maar gejuicht en gejubeld wordt over dat nieuwe gebouw. Baas Willem 'interviewt' in zijn blog alvast Gytha Postma, hoofd facilitaire zaken. Hij stelt de intrigerende vraag: 'Wat waren je eerste indrukken?' Het antwoord van Gytha staat wel tussen beginaanhalingstekens, maar eindigt nergens meer, maar ik neem aan dat het citaat tot het einde van het blogje loopt. In het antwoord staan de woorden: 
'benieuwd', 'wennen', 'aardig', 'aardig', 'uittesten', 'verliep gesmeerd', 'nodigt uit', 'goed'. 'Kortom er heerst hier een fantastische sfeer.'

Geen opmerkingen: