hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 8 mei 2010

Benali in boeken: de reacties

De reacties na afloop van Benali in boeken over Groningen waren nogal negatief ondanks de stijgende kijkcijfers.

Anton Scheepstra op het Passage-blog was nog het positiefst:
Uiteindelijk bleek het dus toch een geslaagde aflevering die van Benali in Boeken over Groningen. Oké, de stelling dat alle schrijvers uit Groningen zouden willen vertrekken was wat raar gekozen en werd in de uitzending ook helemaal niet bewezen (nou ja: ze hadden dan na veel zoeken Dirk van Weelden- wat schreef die ook alweer? - gevonden als bewijs, maar daarvan begreep ik niks, van wat hij zei trouwens ook al niet veel). (...) Schrap je dat laagje arrogantie van de uitzending af, dan blijven er drie fraaie schrijversportretten over.

Bij de Digitolle Grieze was het wat minder positief:
Nee, het programma viel me bepaald niet mee, qua toonzetting. Ik hou er natuurlijk van om gelijk te krijgen, maar in dit geval had ik het toch liever niet gehad. Het was bij vlagen gewoon onbeschoft.

Anton Scheepstra op het Passage-blog:
Jammer dus van dat stuk met Dirk van Weelden (er schiet mij nog steeds geen boektitel van hem te binnen), nota bene aan de Sloterplas in Amsterdam gefilmd.

Stefan Nieuwenhuis, de Robert Jensen uit Stad, trekt ook alle vooroordelen uit de kast op Stadslichten:
Het is niet vreemd te achterhalen waar de regionale wrevel vandaan komt: de arrogante Amsterdammer, zelfs als die uit een achtergebleven Marokkaans dorpje komt, vindt zichzelf een hele peer.

Anton Scheepstra op het Passage-blog:
Er zullen genoeg schrijvers in Groningen actief blijven, er zullen schrijvers hun heil elders zoeken, en er zullen er zijn die eindigen als Dirk van Weelden (ik kan nog steeds niet op een boektitel komen).

Erik Nieuwenhuis (geen familie) tenslotte, betreurt het ten zeerste dat hij is weggegaan uit 'Het literaire centrum', op tzum.info.
Ik heb natuurlijk zo lang mogelijk verzwegen dat ik in Amsterdam woon. Het is jammer dat het zo moet, maar je wil nou eenmaal niet dat je werk ongelezen blijft, alleen maar omdat je telefoonnummer met 020 begint.

Geen opmerkingen: