hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zondag 14 november 2010

En toen kwam L.H. Wiener

Gisteren, aan het eind van de middag, werd bekend dat Tom Lanoye niet naar Groningen zou komen voor de brunch (die uitverkocht was). Dat betekende dat ik mijn voorbereiding aan de kant kon gooien en even dacht ik dat ik een vrije avond kreeg, maar Roos Custers, de uitstekende organisator van Het Grote Gebeuren, bedacht het plan om L.H. Wiener uit te nodigen als vervanger. Wiener was gisteren in de stad om het interview met A.L. Snijders bij te wonen en hij was bereid om de plek van Lanoye in te nemen. Dat was een grootse geste, want de mensen die kwamen waren in de veronderstelling dat ze voor Lanoye kwamen.


Gisteravond dus nog een laat overleg met Wiener over de aanpak van de literaire bruch en thuis toch nog maar even achter de computer en in de boeken gedoken. Je kunt je betere voorberedingen indenken, maar gelukkig ken ik het oeuvre van Wiener wel enigszins. Met iets meer spanning dan normaal het programma gepresenteerd. Via Skype kwam Tom Lanoye tot ons en hij liet zijn door waterschade getroffen appartement zien. Daarna was het de beurt aan Wiener die mooi kon vertellen en vast en zeker enkele lezers voor zijn oeuvre heeft gewonnen. De brunchgangers mogen in de Boekenweek gratis naar een voorstelling van Lanoye in Groningen. Na afloop was er niemand die zijn geld terugvroeg.

(foto's Giny Backers)

1 opmerking:

Stormblast1953 zei

'k heb getwijfeld over Belgie..............

Mooie, en goede, snelle oplossing van een brunch probleempje