hij hem

hij hem
Nu in de winkel

vrijdag 5 augustus 2011

Weimar: Buchenwaldteek en terugreis met bruid

De boswandeling van Buchenwald naar Ettersburg heeft ook nog een verstekeling opgeleverd zag ik vanmorgen onder de douche. Ik haalde het ding weg zonder te beseffen dat het een teek was (dit is de eerste keer dat ik bewust een teek zag), dus ik hoop maar dat ik het in 1 keer goed heb gedaan. Moet de komende tijd controleren of ik rode cirkels ontwaar op mijn been. Altijd wat. (De teek op de foto is niet op ware grootte.)
Vanmorgen nog snel even naar het Römisches Haus geweest in het park. Niet echt een omweg waard, maar als je er bent toch leuk. Binnen is om precies te zijn 1 schilderij te bezichtigen (van Amalia). De hele boel is gerestaureerd. Je kon ook onder het huis dorlopen en daar zag een niet verdienstelijke poging tot plafondschildering.
Daarna de terugreis met een kleine stop in Göttingen. Daar hoosde het, dus we zijn maar even in de plaatselijk koffiezaak gaan zitten die World Coffee heette (een soort Starbucks, maar mijn God wat een smerige koffie, waarom geen fijn Duits Koffiehuis op een fijn Duits station). We zaten nog niet of daar kwam de bruid. Op de een of andere manier verschijnt er op onze vakantie altijd op een bepaald moment een bruidspaar. Dat bruidspaar was tot op dat moment nog niet langsgekomen, en ik had het paar ook nog niet gemist, maar deze verschijning maakte de vakantie wel helemaal af.
Om negen uur reden we Nederland weer binnen met de boemel van Arriva. De wc was kapot en het dak in de eersteklas coupé ook, want het drupte gestadig.
'Het probleem is ons bekend,' zei de conducteur die de hoop opgegeven leek te hebben in alles. 'Het heeft te maken met de airco. Ik krijg regelmatig een plens in mijn nek. Even later zagen we een jongen die al een paar keer vergeefs aan de wc-deur had lopen morrelen een groot blik bier leeggieten in de afvalbak.

Geen opmerkingen: