hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 13 oktober 2012

Een zaterdag in Groningen


De overgang van de Buchmesse in Frankfurt naar de Dag van de Groninger Geschiedenis was nogal groot. Toch is het, samen met de Dag van de Grunneger Toal een van mijn favoriet uitjes, omdat ze tot die schaarse momenten in het jaar behoren waarop je weer de jongste bezoeker van het evenement bent.
Tot je Martijn Rotgers van het Groninger Forum tegenkomt natuurlijk.


De dag was een groot succes volgens Henk Scholte. Hij dacht er misschien wel 3.000 bezoekers waren afgekomen op de dag vol lezingen, optredens, tentoonstellingen en boekenmarkten. Als je zag hoe grif mensen boeken kochten, dan had je niet het idee dat het slecht gaat in de branche.

Met Jan Glas naar Selexyz gegaan om taart te eten en onze collega's van Passage te groeten die vandaag in de boekhandel werkten. We zagen Lupko Ellen, Kasper Peters, Anton Brand, Tjitse Hofman, Herman Sandman rondlopen in de winkel. Vooral Tjitse had het druk. De altijd beminnelije Willem Jan van Wijk kwam ook nog even buurten.


We zagen ook Rob Pronk die, na twintig kilo kwijt te zijn geraakt, eindelijk weer kleren in een gewone kledingzaak had kunnen kopen. Hij voelde zich uitstekend en zo zag hij er ook uit! Met een grote stapel boeken verliet hij het pand.


Op de weg naar huis kwam ik nog langs de Groningse Kinderboekenwinkel omdat het de laatste dag van de Kinderboekenweek was en ik het geschenk nog niet had. Deze zaterdag had de winkel een levende, maar toch rustige etalage.


2 opmerkingen:

Gelkinghe zei

Helaas heb ik ze deerlijk gemist, maar smaakten de Form-pepernoten wat?

coen zei

Ik weet het niet. Ik ben aan de lijn. Ik heb later ook alleen maar kersenkwarktaart gehad (zuivel is gezond, vruchten ook!).