hij hem

hij hem
Nu in de winkel

dinsdag 11 december 2012

Dirry Peppelenbos zwaait naar kroonprinses


Vandaag is mijn moeder jarig (hoera, hoera). Ze wordt vandaag 72. Op de foto is ze 31. Volgens het Nationaal Archief bezocht kroonprinses Beatrix met prins Claus op 26 augustus 1971 Raalte, tijdens Stöppelhaene. Mijn moeder staat links op de foto in witte jurk en met mijn zus Annet (4) op de arm. Oma Wijhe staat rechts naast mijn moeder.

Toen kon je nog gewoon in een open auto door het publiek. Zeker in Raalte.

Mijn vader heeft de foto genomen. Mijn broer en ik stonden op dat moment ergens in de kinderoptocht. Herman als Swiebertje, ik als Malle Pietje. Heb ik als zesjarige een kar met rommel door het dorp geduwd, met een sigaar in mijn mond omdat Malle Pietje dat ook altijd had. De toekomstige koningin hebben we gemist.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Jammer dat je geen foto van je als Malle Pietje hebt, met sigaar.
Giny

Bert Bevers zei

Die had ik ook liever gezien, Coen. Republikeinse groet!