hij hem

hij hem
Nu in de winkel

maandag 11 december 2017

Dirry Peppelenbos in de tuin


Deze foto uit 1969 is door mijn vader genomen. De plek is Bergmolenstraat 69 in Raalte en mijn moeder die vandaag jarig is (hoera) poseert bij de bloemen. Nog een beetje ouderwetse bloemen die oma Raalte ook altijd in de tuin had. Later zou mijn vader avontuurlijker worden in zijn tuinieren.

Mijn moeder is nooit zo van het tuinieren geweest. Wel van het resultaat, maar niet om het zelf te doen. Ik geloof dat ze een keer heeft geholpen om al het onkruid weg te halen, wat ze, zoals alles, grondig deed. Inclusief alles wat niet tot het onkruid behoorde.

Nu heeft ze, tot haar grote plezier, een woning op de derde verdieping, zonder tuin. Er zit wel een balkon bij. Gisteren waren de viooltjes in een bakje een beetje ondergesneeuwd. Viooltjes zijn winterhard, die kunnen daar tegen. Dat weet iedereen. In het voorjaar gaan ze vanzelf weer bloeien.

Maar het is wel code rood met al die sneeuw. Dus wie komt er langs om te feliciteren? Of wordt het taart eten tot de kerst?

Geen opmerkingen: