hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zondag 22 mei 2005

Kleine uil-videoclips

lang geleden vroeg Stefan Nieuwenhuis me om namen en adressen van Kleine Uil-auteurs om videoclips te maken voor het festival De Verdichting. Daarna hoorden we lange tijd niets. Koen de Koning zou de filmpjes maken.
Vorige week vroeg ik een aantal auteurs of ze al iets gehoord hadden van het fesitival, maar niemand had een uitnodiging ontvangen of gehoord dat men bezig was met de clips.
Omdat het songfestival van gisteravond toch gedevalueerd was, besloot ik toch maar naar De Verdichting toe te gaan. Het aantal dichters en medewerkers hield het aanwezige publiek aardig in evenwicht in De Puddingfabriek. In het programmaboekje stonden de filmpjes van Koen de Koning en Katherine Daykin gewoon aangekondigd. Ik voreg zo links en rechts of de dichters wel uitgenodigd waren.
Nee dus.
Redelijk gênant voor de makers en de dichters. Ik zat dus als enige Kleine uil-representant in de zaal en zag enkele mooie clips langskomen. Vooral de film over Remco Ekkers' 'Olijven' (uit een jeugdbundel, dus niet van Uitgeverij kleine Uil) was erg geslaagd evenals de vefilming van het gedicht 'De Wielewaal' van Rense Sinkgraven.
Voor Koen de Koning leek het me nogal katerig. Je maakt
iets en je hoopt dat de dichters het leuk/mooi/intrigerend vinden en dan is er niemand om te reageren.

Geen opmerkingen: