hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 21 juli 2007

Cornelis van der Wal weer boos

In de nieuwste Tzum staat een lang stuk over Dichters in de Prinsentuin. Daarin staat de volgende passage over de belangstelling in de pers bij de derde editie van het festival:
'In de Leeuwarder Courant mocht beroepsquerulant en dichter Cornelis van der Wal zijn anti-Driek-lied aankondigen dat hij van plan was voor te lezen, omdat de dichter Driek van Wissen volgens hem bekend was ‘om syn anty-Fryske fersen’. Belangrijker dan deze regionale rancune was de belangstelling in de landelijke pers. De gratis bladen Metro en Spits kondigden het festival aan en hetzelfde gebeurde in de Volkskrant met een opvallende vierkolomsfoto.'


Kreeg gisteren een boos mailtje van Cornelis van der Wal (die zijn en mijn mail direct op zijn log gooit, doe ik dus ook maar):
Geachte redactie,

hedenmiddag bladerde ik in het nieuwe nummer van uw tijdschrift Tzum. In de boekwinkel, want zoiets koop je natuurlijk niet. In een lang artikel van uw hoofdredacteur, de heer C. Peppelenbos, wordt over mijn persoon geschreven dat deze een beroepsquerulant zoude zijn. Kunt u mij wellicht nadere informatie verstrekken betreffende de reden(en) waarom de redactie van Tzum gemeend heeft mij een dergelijke belediging te moeten toevoegen.

Met hoogachting:

Cornelis van der Wal


Vanavond stuurde ik hem mijn beleefde excuses:

Geachte heer Van der Wal,

Dank voor uw reactie. Het woord beroepsquerulant dient niet als belediging opgevat te worden, maar als een eufemisme. Excuses voor het ontstane ongemak.

Met vriendelijke groet,

Coen Peppelenbos
Hoofdredacteur Tzum


Krijg ik dit berichtje van Cornelis terug:
Meneer Peppelenbos,

houdt uw praatjes voortaan maar voor u. U kunt in de toekomst rekenen op mijn eeuwige minachting.


Op zijn eigen weblog heeft Van der Wal een reactie gekregen van iemand die in de Dikke Van Dale heeft gekeken en het volgende citeert:
que·ru·lant (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die zich voortdurend beklaagt over onrecht dat hem zou zijn aangedaan

8 opmerkingen:

Jan Paul zei

Om 9.38 de eerste bulder van de lach. Erg grappig.

Anoniem zei

Cornelis van der Wal was natuurlijk sterker uit de hoek gekomen als hij had geschreven dat hij het prachtblad juist wél had gekocht en er tóén achter kwam hoe hij erin werd afgeschilderd. Nu bevestigt hij eigenlijk onbedoeld wat er boosaardig over hem beweerd is.

Anoniem zei

Over boos gesproken... Kijk hier maar eens...


Cornelis van der Wal

Anoniem zei

Maakt die van der wal altijd zo'n karikatuur van zichzelf? Nooit van hem gehoord, maar erg veel gevoel voor humor bezit hij niet.
Judith V.

coen zei

Fries hè.

Anoniem zei

Had je deze magistrale rolprent al aanschouwd?:
http://cornelisvanderwal.web-log.nl/cornelisvanderwal/2007/07/coen_peppelenbo.html

fred van der wal zei

HèHè
Cornelis van der Wal
mijn geheime broer
en achternaamgenoot
dus eind goed al goed
eindelijk een dichter
die strijdbaar voor zichzelf op komt
en geen softie blijkt
of zich laat onder schoffelen

coen zei

zo te zien wel het debiele broertje.