hij hem

hij hem
Nu in de winkel

dinsdag 3 juli 2007

In de tussentijd 16

Stralende dag 5
- Hier is ie dan: SuperGrover aan het plafond. Vanmorgen gefotografeerd. De vrouwen die me holpen (met mijn favoriete vrouw van dag één) dachten eerst dat ik de apparatuur wilde fotograferen.
'Nee, SuperGrover,' zei ik.
Dat hadden ze nog niet eerder meegemaakt.
'Hij hangt er niet alleen voor de kinderen!' zei de andere vrouw.

- Daarna kon ik wachten tot ik een ons woog voor mijn afspraak bij de diëtiste (meer dan een uur en wachten in de kankerwachtkamer is nooit leuk). De diëtiste vroeg of ik was afgevallen. Dat moest ik ontkennen: omdat ik gestopt ben met roken en meer snoep ben ik juist aangekomen.
Mijn behandelplan is als volgt: veel drinken (voor de afvalstoffen van de bestraling) en meer zuivel. En als ik afval, dan mag ik chips en patat eten.
Vanavond bij het etentje met de collega's in Leeuwarden maar chocoladecake genomen bij de koffie. Als ze preventief bestralen, dan mag ik ook wel preventief mijn gewichtsverlies tegengaan.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dus als ik het goed begrijp, mag je niet afvallen. Goh
De weeklezer

Anoniem zei

Had het stoppen met roken te maken met de behandeling of hebben die twee dingen niks met elkaar te maken?

coen zei

@weeklezer: jaloers zeker.
@Ted: hebben niets met elkaar te maken (alhoewel ze op de kankerafdeling niet heel erg blij zijn met rokende patiënten). Ik was voor mijn operatie al voor de helft gestopt. Een dag na de operatie ben ik maar helemaal gestopt.