Het Groninger Museum organiseert in samenwerking met het Dagblad van het Noorden en boekhandel Van der Velde een dichtwedstrijd bij de tentoonstelling Nordic Art 1880-1920. In de jury zitten Andreas Blühm en dichters Jean Pierre Rawie en Kira Wuck.
Om de gedichten goed te kunnen beoordelen zijn er drie leeftijdscategorieën:
• Kinderen van 6 tot 12 jaar
• Jongeren van 12 tot 18 jaar
• Volwassenen
Per categorie worden 10 deelnemers genomineerd en zijn er 3 prijswinnaars.
De winnaars worden bekendgemaakt op een feestelijke prijsuitreiking tijdens Groninger Museum LIVE! op vrijdag 3 mei 2013.
1e prijs
• Boekencheque twv € 200
• Museumkaart
• Catalogus Nordic Art
2e prijs
• Boekencheque twv € 150
3e prijs
• Boekencheque twv € 100
Inzenden kan tot 15 april: zie de voorwaarden hier.
Posts tonen met het label Groninger Museum. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Groninger Museum. Alle posts tonen
dinsdag 22 januari 2013
maandag 14 december 2009
Groninger Museum met twee nieuwe exposities
Toet kunstminnend Groningen was er, op de feestelijke dubbelopening van de tentoonstelling van de modeontwerpers Bernhard Willhelm en Jutta Kraus, en die van het Duits Expressionisme (1905-1930). De kledingcode was 'overdressed' en leidde tot excentriciteit in uitdossing en gedrag. Zo kon Roos Custers weer eens haar nieuwste schoentjes aan. Aanwezig op deze zaterdagavond was ook onze verse burgervader Peter Rehwinkel zoals te zien op bijgevoegde foto. Helaas had hij na het openingswoord verricht te hebben zijn ambtsketting afgedaan, of beter gezegd: af laten doen. Zijn Engels was heel behoorlijk, maar het schijnt dat het steenkolenengels van directeur Kees van Twist in één klap duidelijk maakte waarom hij in New York mislukt was. Zo hoopte hij dat Peter Rehwinkel 'with your man' nog vaak terug zou komen in het museum. De aanwezigen vroegen zich vooral af waarom voor een opening in het Engels was gekozen, aangezien door de aanwezigheid van veel Duitse gasten eerder een Duitse toespraak in de lijn der verwachting lag.
Hier op de foto was Peter Rehwinkel weer mens onder de mensen. Meer foto's van het evenement te zien op de website van het Groninger Museum.
Voor de rest schijnt het een enorm leuke opening te zijn geweest, veel leuker dan de opening van Folkert de Jong een paar maanden geleden.
(Hieronder Frank de Vries met Hein Braaksma, vreemde man met Doeke Sijens, Peter Rehwinkel tussen Roos Custers en Dolf Verlinden, Stefan Nieuwenhuis en Brenda van der Wal).
Hier op de foto was Peter Rehwinkel weer mens onder de mensen. Meer foto's van het evenement te zien op de website van het Groninger Museum.
Voor de rest schijnt het een enorm leuke opening te zijn geweest, veel leuker dan de opening van Folkert de Jong een paar maanden geleden.
(Hieronder Frank de Vries met Hein Braaksma, vreemde man met Doeke Sijens, Peter Rehwinkel tussen Roos Custers en Dolf Verlinden, Stefan Nieuwenhuis en Brenda van der Wal).
Abonneren op:
Posts (Atom)





