hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zondag 26 augustus 2007

Stöppelhaene 2007

In Raalte geweest voor het jaarlijkse oogstfeest Stöppelhaene. Natuurlijk moest ik als oud-wagenbouwer (C-klasse) zien welke wagens dit jaar de prijzen hadden veroverd in de optocht. Tot mijn verrassing zaten er een paar 'literaire wagens' bij. De Da Vinci Code had een prachtige wagen, mooi gebouwd, goed afgewerkt.

Maar ook een klassieker als Bartje dook opeens op.

Bartje zat op een wagen die als thema DVD's had. Ook hier weer mooie afwerking. (met als hoogtepunt voor mijn schoonzus Jolijn en mijn zus Annet Grease).


Jip en Janneke waren ook aanwezig. Voor kenners een beetje een mindere wagen omdat veel kleurvlakken gewoon geverfde rijst bevatten in plaats van de natuurlijke kleur van de verschillende zaden.

Natuurlijk ook ontiegelijk naar de kermis geweest (mijn ouders vluchten dan naar huis). Terwijl mijn favoriete nichtje allerlei knuffels won gingen mijn favoriete neefjes in de botsauto's, eerst als concurrent, daarna gebroederlijk in één autootje.


Terwijl mijn favorietje nichtje nog meer roze knuffels won, ging Gideon met mijn zus Annet in de Octopus. (filmpje 1: nog rustig bij instappen, filmpje 2: heftig draaien, filmpje 3: met een beetje klassieke muziek)



Tenslotte nog een portret van mijn broer (die eigenlijk vindt dat al zijn portretten vernietigd moeten worden) en van mij op dieet. Normaal zou ik een grote suikerspin hebben genomen, nu slechts een medium.

Geen opmerkingen: