hij hem

hij hem
Nu in de winkel

donderdag 11 oktober 2007

Dichter bij Foltz 2


Kreeg van mijn broer nog een mooie foto opgestuurd van afgelopen zondag. Na het tweede optreden in Foltz kwam mijn favoriete nichtje Anne Jasmijn op me af en ze vroeg me: 'Ome Coen, jij hebt toch heel veel boekjes in jouw tas?' 'Ja.' 'Mag ik er daar een van hebben?'
Heel snel dacht ik na over al het aanstootgevende in Sing Sing, en gaf toen toch maar het volwassen opvoedende antwoord: 'Als je moeder het goed vindt dan mag het.'
Als Komrij gedichten voor volwassenen in de Kinderkomrij zet, dan mag ik mijn eigen nichtje toch wel mijn eigen bundel geven?

Op deze foto is weer een vervolg: mijn nichtje lezend in Sing Sing terwijl ik ernaast sta. Die foto heeft mijn moeder weer gemaakt, maar ze had zondag wat problemen met het versturen. Telkens probeerde ze de hele foto-oogst te versturen, en geen één keer lukte het: ik kreeg er telkens maar eentje binnen. Kreeg wel zes of zeven mails binnen. 'Is het nu gelukt?' 'Nee,' moest ik keer op keer terugmailen, totdat mijn moeder er schoon genoeg van had en eindigde met een kort en krachtig: 'Gadverdamme.' Maar misschien komt er nog een poging om die ene foto op te sturen.

Geen opmerkingen: