hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 17 mei 2008

Martin Ros: de hoogtepunten van 17 mei


Licht geheugenverlies voor Martin Ros die niet op de naam kan komen van dat ene dorp, hoe heet dat, waar hij zelf woont, kom nou. Misschien was hij een beetje te grieperig. Maar, zoals op de site van radio Selexyz staat: 'Chapeau voor de man die zelfs met griep onder de leden zijn bevlogenheid niet laat inboeten.'

Kristien Hemmerechts - De man, zijn penis en het mes
- Ik heb begrepen dat het boek gericht is tegen de te vele penisactiviteiten van mannen die het hele erge doen, dat weet je, waar die vrouwen pijn van hebben. Het is niet altijd zo leuk voor die vrouwen.
- Ze komen met het zwaard in plaats van met hun penis. Dat zegt zij. Ik denk dat een hele hoop vrouwen die nu angstig wachten of meneer er vanavond weer op gaat... hoe gaat dat aflopen?


T. Hendriks - Rouw en razernij om Caesar
- Caesar is de eerste Jezus, Caesar! Julius Caesar, jaaa.
Meneer van Selexyz: 'Maar leg eens uit. Hoe zit dat?'
Ja, dat ga ik niet helemaal uitleggen, dat is een boek op zich!
(Een volstrekt warrig betoog volgt dan toch dat leidt tot de positieve conclusie over het boek:)
- Ik vind het een fantastisch verhaal! Ik heb zelf gymnasium gedaan enzovoort en dan zeg ik: het is geweldig. Tommy Hendriks bedankt dat je dat in Utrecht in vijf jaar, ik dacht dat er in Utrecht alleen maar gevoetbald werd, weet je wel, met Dos en zo, maar er wordt toch ook gedacht.


E. Hoekstra en M. Ipenburg - Handboek christelijk Nederland
- Die smeerpijp uit hoe heet het Den Haag zit er ook nog in met die enorme eh sekte.
- Meneer van Selexyz: 'Is de stichting van de PKN aanleiding geweest voor nieuwe afscheidingen?'
Ja natuurlijk. Je hebt toch Hersteld Hervormd? Die houden zaterdag weer een bijeenkomst, verkopen boeken, proberen geld te verzamelen voor hun eigen kerk in... hoe heet dat? Dat dorp waar ik woon? Kom nou?
Meneer van Selexyz: 'Putten?'
Putten!


Dick Schaap - The Battle of the Atlantic
- We hebben het net gehad over Jezus Christus en alle mensen die hij heeft bekeerd. Die heeft geleden aan het kruis zullen we maar zeggen; deze mensen hebben meer geleden dan Jezus.
Meneer van Selexyz: 'De bemanningsleden van die onderzeeërs?'
Vreselijk, hou toch op. Die kwamen in het koude water terecht. Wie moest ze helpen? Moesten ze wachten tot er een groot schip kwam?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hij wordt echt élke week gekker...

Anoniem zei

Mijn absolute weblogfavoriet, dit onderdeel. Prachtig, dat je vernijnig kunt zijn door slechts te citeren. Ik hoop dat je er nog heel lang mee doorgaat. Kun je er niet aparte rubriek van maken? Dan gooi ik hem in de reclame.
Marjan

coen zei

Dank. Het is toch een aparte rubriek?
http://coenpeppelenbos.blogspot.com/search?q=Martin+Ros%3A+de+hoogtepunten

coen zei

Dank. Het is toch een aparte rubriek?
http://coenpeppelenbos.blogspot.com/search?q=Martin+Ros%3A+de+hoogtepunten