hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 1 november 2008

Victorie: op Gran Canaria


Op zijn site besteedde Andries de Jong (beter bekend als Big Brother-Andries) eergisteren aandacht aan Victorie.
Zijn debuutroman vind ik een meesterwerk. Ik ben geen lezer, maar dit werk leest heerlijk weg en is sinds járen het prettigste boek wat ik onder ogen heb gehad. Subtiele, moderne schrijfstijl met mooie vondsten, een goed doordachte verhaallijn, intelligent wisselende perspectieven en spannende wendingen.

Zo, nu horen jullie het ook eens van een ander! Andries werkt tegenwoordig voor de Party, maar vroeger was hij student van me in Leeuwarden en Groningen. Hij schreef een biografie over Kelly (als je op de link klikt zie je dat hij opeens A. de Jongh heet en ook schrijver is van Bedrijfsorientatie / 2 niveau 4 management)(maar dat is eigenlijk wel grappig bij iemand die ook het fijne spelfoutenspel op zijn site heeft staan - klik in de linkerbalk van zijn site op 'spelfoutenspel' en je hebt een prachtige reeks foto's van spelfouten).

2 opmerkingen:

schrieverij zei

Kan die jongeman ook Gronings lezen?

glas

coen zei

Ik geloof het niet. Wel Fries.