hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 21 februari 2009

Aliens in het Groninger Museum

Het was me al maanden opgevallen maar tot nu toe had ik nog geen tijd om te kijken naar de tentoonstelling over Armand Bouten in het Groninger Museum. Wat me opviel was de vorm van de koppen en de ogen op de affiches: dat waren aliens. Armand Bouten (1893-1965) heeft de alien uitgevonden. Kijk zelf maar:



Met Luciënne heb ik ook de Waterhousetentoonstelling bekeken. Enorm drukte op die tentoonstelling en de zoveelste kitscherige tentoonstelling die er hangt sinds Kees van Twist het museum bestiert. Ik geloof dat alleen de moderne Chinese kunst-tentoonstelling van vorig jaar een uitzondering was op de reeks dieptepunten.


3 opmerkingen:

Salty Letters zei

Ze hebben wel iets weg van katten ( koppen )...

Sja, je moet er van houden, mijn kunst is het in ieder geval niet.

Anoniem zei

Maar vallen pianospelende katten nu onder Kunst of Kitsch?

coen zei

Vergeleken met heel veel in Groninger Museum: kunst!