hij hem

hij hem
Nu in de winkel

dinsdag 24 februari 2009

Mijn eigen bibliotheek 3


Open brief aan Rob Pronk, voozitter Raad van Bestuur Biblionet Groningen

Geachte heer Pronk, Beste Rob,

Zonet vond ik bij thuiskomst een brief op de mat, waarin je met 'gepaste maar bescheiden Groningse trots' vertelt over het succes van www.mijneigenbibliotheek.nl. Maar liefst 7.000 mensen hebben al een profiel aangemaakt. Daarna spoor je mij ook aan om zo'n profiel te maken.
'Wilt u ook ervaren welke mogelijkheden een profiel biedt en hoe dit in de praktijk van alledag werkt? Ga dan naar www.mijneigenbibliotheek en maak zelf een profiel aan.'

Welnu, ik heb al een profiel. Dat profiel heb ik aangemaakt nadat ik de eerste keer die folder in de bus kreeg. Ik heb ook meteen geschreven wat ik van de site vond, dat lees je hier. Daarna vond ik het vreemd dat die succesvolle site geen gewag maakt van een activiteit die over een paar dagen plaatsvindt in de Openbare Bibliotheek. Aangezien ik daar komende zondag achter een kraampje ga zitten heb ik belang bij zoveel mogelijk publiciteit. De bieb schijnbaar niet. Daarover berichtte ik hier, hier en hier. Intussen verbaasde ik me er ook over dat mijneigenbibliotheek.nl geen enkele aandacht besteedt aan het spreekuur van onze nieuwe stadsdichter Anneke Claus, zie hier.

Aangezien je onderaan je brief meldt dat je graag onze opmerkingen en suggesties voor verbetering ontvangt, zend ik je mijn kanttekeningen met plezier.

Met vriendelijke groet,
Coen Peppelenbos

Geen opmerkingen: