hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 30 mei 2009

J. Peppelenbos, uitgever (1)


Gelkinghe stuurde me een link naar dit blog waarop een zekere J. Peppelenbos voorkomt, uitgever aan het eind van de achttiende eeuw. Toevallig was ik die naam een week eerder ook al tegengekomen. Het boek is ook te vinden op het NEHA (Nederlandsch Economisch-Historisch Archief) of misschien is dit een aankondiging van het bovenstaande boek:
J. Peppelenbos, Amsterdam
- Bericht van den uitgever wegens het Monument voor Amsterdam in drie zangen. Met de nauwkeurige beschryving van de verrichtingen der Pruisische Troupen voor Amsterdam, Amsterdam 1790.

Op lijsten van de universiteit van Leiden komt ook twee keer een boek voor dat uitgegeven is door J. Peppelenbos.
B2170 - Eerste druk
Mart. Ger. Engelman (naar het Frans van Voltaire (ps. van François-Marie Arouet)):
Mariamne.
Amsterdam: J. Peppelenbos, 1794
en
B5768 - Eerste druk - Treurspel
Joannes Nomsz:
Maria Antoinette van Oostenryk, koningin van Vrankryk.
Amsterdam: J. Peppelenbos, 1794

4 opmerkingen:

Nick ter Wal zei

'in de geplunderde boekwinkels' - die ga ik ook eens gebruiken!

HansPiet zei

Ik heb nog een boek:

De gruwel der verwoesting
of Vranrijks
Moord- en Treurtoneel

Te Amsterdam
by J. Peppenlenbos, boekverkoper
1794


Vraagje: wat moet je met zo'n boek doen als je geen verzamelaar bent?

coen zei

verkopen

HansPiet zei

Hi Coen, Waar en voor hoeveel. Ik wil het niet zomaar verkopen, omdat met dan de plaatsjes eruit gaat scheuren en afzonderljk verkopen Je kunt mij mailen op M103562@gmail.com
Overigens heeft Leiden het ook 170F20

Bedankt vast.
HansPiet